BIGCIDIA: Big data e ciencia de datos: retos na aplicacion da intelixencia artificial na análise de datos

Recentemente somos testemuñas dun crecemento masivo na cantidade de información que os sistemas informáticos son capaces de capturar e almacenar. Ao mesmo tempo, desenvolvéronse novas tecnoloxías de computación para xestionar con éxito tan vastas fontes de datos. A sinerxía entre ambos permitiu o establecemento do Big Data, que está asociado á análise e a interpretación de grandes volumes de datos para a extracción de coñecemento útil e valioso.

Por iso, campos como a Intelixencia Artificial en xeral, e a Aprendizaxe Automática en particular, evolucionaron significativamente. Big Data implica o deseño e desenvolvemento de novas ferramentas e algoritmos escalables para resolver as tarefas de xestionar, analizar, sintetizar, visualizar e sobre todo descubrir o coñecemento subxacente en datos masivos. Exemplos son as novas ferramentas baseadas en Spark, ou o uso de técnicas de Deep Learning.

A finalidade desta Rede articúlase ao redor de varios eixos de estudo e debate, para potenciar e fortalecer a investigación dos grupos participantes:

• Obtención de datos de calidade en contornas Big Data e Ciencia de datos.
  • Desenvolvemento de modelos de Big Data, Deep Learning e Ciencia de Datos de acordo ao ámbito real de aplicación.
  • Obtención de modelos interpretables en Big Data e Deep Learning.
  • Equidade dos datos, tratado de forma transversal nos diferentes eixos.
  • Aplicación das tecnoloxías de Big Data na nosa contorna socioeconómica e nos retos de Nacións Unidas (17 obxectivos para o desenvolvemento sustentable).

Data de execución:01/01/2019 - 31/12/2020
Consorcio
  • Universidad de Granada (líder)
  • Tecnalia R&I